dodano: 2016-01-05 09:25:51
W związku z tym, że od dłuższego czasu nie była dokonywana aktualizacja informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zmian w powierzchni, prosimy o złożenie aktualnej informacji podatkowej na druku stanowiącym załącznik do niniejszego pisma.
Ponadto przypomina się o obowiązku składania informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego tj. zakup nieruchomości, sprzedaż nieruchomości, zmiana sposobu wykorzystywania nieruchomości, ukończenie budowy lub rozpoczęcie użytkowania budynków ewentualnie części tych budynków.
Złożenia informacji należy dokonywać również w przypadku rozbudowy istniejących już budynków.
Jak obliczyć powierzchnię użytkową budynku podlegającą opodatkowaniu?
Zgodnie z art. 1a ust. 1 pkt. 5 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych powierzchnię użytkową budynku lub jego części mierzymy po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych; za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe.
Powierzchnię pomieszczeń lub ich części oraz część kondygnacji o wysokości w świetle od 1,40 m do 2,2 m zalicza się do powierzchni użytkowej budynku w 50%, a jeżeli wysokość jest mniejsza niż 1,4 m, powierzchnię tę pomija się.
Powyższe informacje należy składać w terminie do 31.01.2015r. w Urzędzie Gminy Trzcińsko-Zdrój biuro nr 2 na parterze lub w sekretariacie I piętro.
Wzór informacji do pobrania >>KLIKNIJ<<
Urząd Miejski Trzcińsko
ul. Rynek 15
74-510 Trzcińsko - Zdrój
tel. 91 41 48 001
fax 91 41 48 103
e-mail: um@trzcinsko-zdroj.pl
NIP: 858-17-31-665
REGON: 811684835
konto: 02 9370 1020 0400 0130 2004 0008
Urząd Miasta jest czynny
poniedziałek - czwartek w godzinach 7.30 - 15.30
piątek w godzinach 7.00 - 15.00