Dziś jest piątek 24 lutego 2023, dziś są imieniny: Macieja i Bogusza

Menu strony

Licznik

Odwiedziło nas:
12215016
osób

Onet podróże
Polskie Radio
PITAX

Kampania edukacyjno-informacyjna „Słodki, słodszy… cukrzyca”

dodano: 2020-12-11 13:37:45

 

(foto: plakat kampanii „Słodki, słodszy… cukrzyca”)

W Europie na cukrzycę choruje prawie 60 milionów ludzi, co stanowi 8,9% populacji. Szacuje się, że diabetyków będzie 66 milionów w 2030 roku i 68 milionów w 2045 roku. W Polsce tendencje są podobne. Według danych NFZ w 2018 roku na cukrzycę chorowało 2,86 mln dorosłych osób, czyli 9,1% ludności. Wśród nich dominowały osoby powyżej 55 roku życia (84%). U około 90% chorych na cukrzycę typu 2 stwierdza się nadwagę lub otyłość. Nadwagę ma trzech na pięciu dorosłych Polaków, a otyły jest już co czwarty Polak. Szacuje się, że w 2025 r. otyłych będzie 26% dorosłych kobiet i 30% dorosłych mężczyzn.

W związku z tym Zachodniopomorski Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia podejmuje kolejne nowe działania. Poprzez kampanię chcemy budować społeczną świadomość o najczęstszych i najbardziej zgubnych nawykach, wprost przyczyniających się do otyłości i cukrzycy, oraz uczyć nowych korzystnych zdrowotnie wyborów. Głównym celem kampanii jest promocja zmian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom, jak dużo cukru spożywamy bezwiednie. W ramach kampanii, propagowany jest spot „Nie przesadzaj, nie przesładzaj!” dostępny jest na kanale YouTube AkademiaNFZ. W każdy poniedziałek w programie Pytanie na Śniadanie w TVP2 pokazujemy, jak cukier i słodycze zakorzeniły się w naszym życiu - od zakupów po przekąski czy nagradzanie dzieci. Więcej informacji dostępna jest TUTAJ

Dane adresowe

Urząd Miejski Trzcińsko
ul. Rynek 15
74-510 Trzcińsko - Zdrój

tel. 91 41 48 001
fax 91 41 48 103
e-mail: um@trzcinsko-zdroj.pl

Ważne informacje

NIP: 858-17-31-665
REGON: 811684835
konto: 02 9370 1020 0400 0130 2004 0008

Godziny pracy

Urząd Miasta jest czynny
poniedziałek - czwartek w godzinach 7.30 - 15.30
piątek w godzinach 7.00 - 15.00